Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Novohrad a Podpolanie | Rescue Online | Reportér 24



Dnes je 17. 7. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Železničná reforma: EP presadzuje skvalitnenie osobnej dopravy posilnením konkurencie

EP Press Service |MM| Skvalitnenie služieb osobnej železničnej dopravy posilnením konkurencie si kladie za cieľ nová legislatíva, ktorú v stredu schválil Európsky parlament. Vnútroštátne orgány by zákazky na služby železničnej dopravy, ktoré aktuálne poskytuje jediný operátor, mali udeľovať prostredníctvom verejného obstarávania alebo zdôvodniť, prečo tak neurobia. Noví a malí dopravcovia by mali získať lepší prístup k železničnej infraštruktúre, zjednodušiť by sa malo aj schvaľovanie koľajových vozidiel.

 

Za účelom zvýšenia kvality poskytovaných služieb a dosiahnutia konkrétnych zlepšení pre cestujúcich by zákazky na služby v železničnej doprave mali byť v budúcnosti postavené na kritériách kvality a efektívnosti. Vyplýva to z Parlamentom schválených pravidiel o udeľovaní verejných zákaziek v sektore osobnej železničnej dopravy.

 

Vnútroštátne orgány by mohli udeľovať zákazky na verejné služby železničnej dopravy prostredníctvom výberových konaní alebo priamym zadaním preferovanému dopravcovi. Legislatíva EÚ by však stanovila maximálnu dĺžku trvania zmlúv s operátormi a v prípade priameho pridelenia zákazky by od zodpovedných orgánov vyžadovala zdôvodnenie na základe kritérií efektívnosti (presnosť a frekvencia služieb, efektívnosť nákladov, spokojnosť zákazníkov a podobne).

 

Poskytovatelia verejných služieb, ktorých vyberú vnútroštátne orgány, by mali svojim zamestnancom zabezpečiť pracovné podmienky vychádzajúce zo záväzných vnútroštátnych, regionálnych alebo miestnych sociálnych noriem a v prípade zmeny poskytovateľa zabezpečiť presun svojich pracovníkov. Poskytovatelia by tiež museli dodržiavať kolektívne zmluvy a zabezpečiť dôstojné podmienky zamestnania a pracovné podmienky, uvádza sa v schválenom texte.

 

Navrhované pravidlá by mali novým operátorom vytvoriť priestor na poskytovanie dopravných služieb a zabezpečiť všetkým dopravcom rovnaký prístup k železničnej infraštruktúre. Na služby vo verejnom záujme sa však budú vzťahovať isté záruky. Obmedzenie rozsahu verejných zákaziek - stanovením ich minimálneho počtu pre daný členský štát v závislosti od objemu osobnej železničnej dopravy na jeho území - by viedlo k ich sprístupneniu pre malých a nových dopravcov.

 

Spravodlivý prístup k železničnej infraštruktúre pre všetkých operátorov by mal byť dosiahnutý posilnením právomocí regulačných orgánov a zlepšením spolupráce správcov železničnej infraštruktúry, uvádza sa v schválenom texte.

 

Poslanci tiež podporili harmonizáciu bezpečnostných osvedčení a zníženie časovej a finančnej náročnosti schvaľovacích postupov pre koľajové vozidlá.

 

Viac sa o Parlamentom schválených pravidlách dozviete po kliknutí na odkaz "Doplňujúce informácie" pod správou.

 

Reakcie slovenských europoslancov

 

"Pretrvávajúce značné  rozdiely medzi bezpečnostnými normami členských štátov negatívne ovplyvňujú fungovanie európskych železníc ako celku a oslabujú ich konkurencieschopnosť a príťažlivosť. Vzhľadom na rýchly vedecko-technický pokrok považujem za nutné existujúce bezpečnostné podmienky pravidelne modernizovať," uviedol poslanec Miroslav Mikolášik (EPP, SK).

 

Ďalší postup

 

Stredajšie hlasovanie stavuje pozíciu Európskeho parlamentu v prvom čítaní k šiestim legislatívnym návrhom takzvaného štvrtého železničného balíka. Momentálne je na ťahu Rada (ministri členských štátov), ktorá sa musí dohodnúť na vlastnej pozícii k navrhovanej legislatíve. Nasledovať budú rokovania oboch inštitúcií (Parlament, Rada) na konečnom znení legislatívnych textov.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Sukromné gymnázium
Označenie inzercie
Trezory
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Lučenec, Slovensko
Zamračené
N
61%
0 km/h
07:47
17:06

Pia

H

7° / 1°

Sob

H

9° / 0°

Ned

H

7° / 1°

Posledné komentáre
KomentárLucencan 18-11-2015 21:28:53:
Galéria Lučenec - aký dopad bude mať na ekonomiku mesta?

TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Golden - Zlate pastilky
Označenie inzercie
Bottom panel

© Novohrad a Podpolanie - všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na novohradapodpolanie.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign