Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Novohrad a Podpolanie | Rescue Online | Reportér 24



Dnes je 25. 4. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

eCall: Európsky parlament schválil zavedenie život zachraňujúceho systému tiesňového volania z automobilov

EP Press Service |MM| Zariadením tiesňového volania, ktoré v prípade nehody automaticky zalarmuje záchranárov, by mali byť od októbra 2015 vybavené všetky nové modely osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel. Vyplýva to legislatívneho návrhu, ktorý v stredu schválil Európsky parlament. Nehody na cestách si v EÚ v roku 2012 vyžiadali 28.000 životov a 1,5 milióna zranených.

 

"Zriadenie verejného celoúnijného systému tiesňového volania predstavuje významný úspech pre bezpečnosť účastníkov európskej cestnej premávky. Každý rok by sa mohlo zachrániť 2.500 životov a v desiatkach tisícov prípadov by sa mohla významne znížiť závažnosť zranení. Systém eCall bude bezplatný pre všetkých vodičov v Európe bez ohľadu na ich automobil," uviedla spravodajkyňa nariadenia Olga Sehnalová (S&D, CZ).

 

Palubný systém eCall využíva technológiu tiesňovej linky 112, ktorá v prípade vážnej dopravnej nehody automaticky privolá záchranárov. Informácia o presnej polohe vozidla umožní záchranárom dostať sa na miesto nehody rýchlejšie, čo zvyšuje pravdepodobnosť záchrany ľudských životov, znižuje závažnosť zranení a redukuje dopady dopravných zápch.

 

eCall: Povinný od roku 2015

 

Výrobcovia automobilov by podľa navrhovaných pravidiel mali začať montovať systémy eCall do nových modelov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel najneskôr od októbra 2015. V snahe vyjsť v ústrety automobilovým spoločnostiam, ktoré požadujú viac času na vývoj a testovanie nového systému, sú však poslanci otvorení dohode na neskoršom termíne.

 

Prenos relevantných údajov, nie sledovanie

 

Poslanci v navrhovanom legislatívnom texte posilnili ustanovenia o ochrane údajov, ktoré by mali zaistiť, aby vozidlá vybavené systémom eCall nebolo možné vypátrať či akýmkoľvek spôsobom nepretržite sledovať.

 

Údaje, ktoré v prípade nehody systém eCall odošle operátorovi tiesňovej linky, by sa podľa poslancov mali týkať výlučne typu aktivácie (manuálna alebo automatická), triedy vozidla, používaného paliva, času a presného miesta nehody, smeru jazdy a počtu zapnutých bezpečnostných pásov.

 

Bezplatný hovor

 

Palubná jednotka eCall by podľa odhadov Európskej komisie pri celoplošnom zavedení systému mohla stáť približne 100 eur. Poslanci však dodávajú, že eCall je verejnou službou všeobecného záujmu, ktorá využíva tiesňovú linku 112, a preto by samotné využitie systému v prípade nehody malo byť pre motoristov bezplatné.

 

Reakcie slovenských europoslancov

 

"Vo vážnych dopravných nehodách má každá minúta či dokonca sekunda do príchodu záchrannej služby ku zraneným cenu zlata. Podporil som zavedenie systému eCall, aby záchranárske služby boli okamžite informované a pohotovo navigované na presné miesto nehody, čo  prispeje k predchádzaniu zbytočných strát na životoch," uviedol poslanec Miroslav Mikolášik (EPP, SK).

 

"Najdôležitejším aspektom palubného systému eCall je, že vďaka jeho zavedeniu by sme boli schopní znížiť reakčný čas pri závažných dopravných nehodách o 50 až 60 percent. Skrátenie tohto času môže zachrániť až 2500 ľudských životov ročne," uviedla poslankyňa Katarína Neveďalová (S&D, SK).

 

"Zavedenie systému eCall do všetkých nových vozidiel od roku 2015 prispeje k vybudovaniu infraštruktúry na bezodkladnú pomoc. Apelujem, aby neostalo len pri osobných vozidlách, ale aby sa táto povinnosť vzťahovala aj na motocykle, autobusy a iné dopravné prostriedky v záujme ochrany života a zdravia účastníkov cestnej premávky," uviedla poslankyňa Monika Smolková (S&D, SK).

 

Ďalší postup

 

Parlament schválil pozmenený text nariadenia zavádzajúceho palubný systém eCall pomerom hlasov 485 (za): 151 (proti): 32 (zdržalo sa hlasovania). Rada EÚ (ministri členských štátov) môžu tento text podporiť alebo prijať vlastnú pozíciu, ktorá bude následne predmetom rokovaní s EP

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Sukromné gymnázium
Označenie inzercie
Trezory
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Lučenec, Slovensko
Zamračené
N
61%
0 km/h
07:47
17:06

Pia

H

7° / 1°

Sob

H

9° / 0°

Ned

H

7° / 1°

Posledné komentáre
KomentárLucencan 18-11-2015 21:28:53:
Galéria Lučenec - aký dopad bude mať na ekonomiku mesta?

TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Golden - Zlate pastilky
Označenie inzercie
Bottom panel

© Novohrad a Podpolanie - všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na novohradapodpolanie.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign